KENAPA WASIYYAH SHOPPE MENJADI PILIHAN PENGGUNA ?

Wasiyyah Shoppe bukanlah satu-satunya syarikat yang menawarkan perkhidmatan perancangan harta pusaka di Malaysia. Masih terdapat beberapa lagi syarikat lain yang menyediakan perkhidmatan yang sama dan berpengalaman dalam bidang ini. Lazimnya atau sudah menjadi kebiasaan kita sebagai pengguna untuk membandingkan produk dan perkhidmatan sesebuah syarikat dengan syarikat yang lain.
Namun perlu dinyatakan, produk yang ditawarkan memang berbeza. Wasiyyah Shoppe adalah antara syarikat yang paling terkehadapan, menawarkan produk dan perkhidmatan yang komprehensif dan menjadi pilihan saya dan ramai pengguna sebagai pakar dalam bidang pewarisan harta pusaka.

KENAPA WASIYYAH SHOPPE MENJADI PILIHAN ?


1. KES YANG TELAH TERBUKTI DI MAHKAMAH.

Keberkesanan dokumen yg disediakan oleh Wasiyyah Shoppe telah terbukti berkesan di Mahkamah sejak tahun 2004 apabila kes2 pusaka dapat diselesaikan dalam tempoh purata antara 4 hingga 6 bulan sahaja.
.

2. PRODUK PERANCANGAN DAN PENGURUSAN HARTA PUSAKA SYARIAH PALING KOMPREHENSIF.

Dengan 14 jenis produk dan perkhidmatan, Wasiyyah Shoppe menawarkan produk dan perkhidmatan yg paling komprehensif di Malaysia. Hampir kesemua jenis aset boleh dirancang pewarisannyamelalui Wasiyyah Shoppe malah melalui kerjasama strategik dengan syarikat amanah antarabangsa, pelanggan yg mempunyai aset di luar negara juga boleh merancang pewarisan aset mereka melalui Wasiyyah Shoppe.
Antara produk & perkhidmatan yang ditawarkan ialah :-
  1. Hibah Hartanah
  2. Hibah Hartanah Bercagar
  3. Hibah Takaful
  4. Hibah Kenderaan
  5. Hibah Barang Kemas
  6. Hibah Saham Syarikat
  7. Hibah Saham Amanah
  8. Hibah Saham Koperasi
  9. Hibah Akaun Bersama
  10. Hibah Hartanah Akta Tanah (Kawasan Penempatan Berkelompok) 1960
  11. Hibah Manfaat Kontrak
  12. Hibah Amanah
  13. Hibah Mutlak (Penerima Institusi)
.

3. PERKHIDMATAN PELANGGAN CEMERLANG YG MEMUASKAN HATI PELANGGAN DAN WARIS.

Ramai waris dan pelanggan telah menikmati manfaat daripada perkhidmatan Wasiyyah Shoppe dan mereka telah berpuashati dengan perkhidmatan yang diberikan. Boleh rujuk testimoni di dalam website rasmi wasiyyah shoppe
.

4. PERKHIDMATAN PERIBADI.

Wasiyyah Shoppe ialah satu-satunya organisasi di dalam industri yg memberikan perkhidmatan peribadi dengan berkunjung ke rumah bertemu waris pada bila-bila waktu sekalipun utk memberikan perundingan berkenaan pengurusan harta pusaka. Perunding juga dilantik di seluruh negara demi memberi pekhidmatan yg cemerlang.
.

5. PERKHIDMATAN YG TIDAK MEMBEBANKAN WARIS.

Hakikatnya di dalam industri hari ini, yuran pengurusan pusaka sehingga 5% dari nilaian harta pusaka yg dikenakan kepada waris adalah satu bebanan yg berat utk ditanggung. Oleh itu kesemua produk dan modul perkhidmatan Wasiyyah Shoppe telah dibentuk supaya waris menerima perkhidmatan pengurusan harta pusaka secara PERCUMA!
.

6. ORGANISASI YG BERDAFTAR DGN KERAJAAN & BERSTATUS SYARIKAT AMANAH (TRUSTEE COMPANY)

Wasiyyah Shoppe berdaftar sebagai Francaisor dgn Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Kepenggunaan dan Koperasi (KPDNKK) di bawah Akta Francais 1998. Ini bermakna operasi Wasiyyah Shoppe dipantau dan dikawal sepenuhnya oleh Kerajaan sekaligus menambahkan keyakinan pelanggan.
Pada 19hb March 2018, Wasiyyah Shoppe telah secara rasminya telah berstatus syarikat amanah (Trustee Company)  di bawah Akta Pemegang Amanah 1949 apabila permohonan syarikat diluluskan oleh Suruhanjaya Syarikat Malaysia pada 19 Mac lalu
Status sebagai Syarikat Amanah ini memberikan ruang dan bidang kuasa yang lebih besar kepada Wasiyyah Shoppe untuk memberikan perkhidmatan lebih efektif dan bermanfaat kepada pelanggannya
Tambahan lagi sebagai syarikat amanah berdaftar, Wasiyyah Shoppe juga kini boleh dilantik sebagai pemegang amanah kepada harta pelanggan kami sama ada harta alih atau harta tidak ali

7. PAKAR MENYEDIAKAN DOKUMEN PENGURUSAN HARTA

Kepakaran Wasiyyah Shoppe ialah di dalam penyediaan dokumen2 pengurusan harta seperti Hibah, Wasiat, Harta Sepencarian, Amanah dan proses tuntutan harta pusaka di Mahkamah Syariah, Pejabat Pesaka Kecil dan Mahkamah Tinggi Sivil dan semua agensi yg berkaitan utk mempercepatkan pengurusan tuntutan harta pusaka.

8. ORGANISASI YANG BEROPERASI BERLANDASKAN SYARIAH SEPENUHNYA.

Objektif kami adalah menegakkan Sunnah Rasulullah saw di dalam industri sebagai sasaran utama dan kerana itu segala operasi syarikat adalah mematuhi prinsip Syariah sepenuhnya seperti yang dipantau oleh Panel Syariah Wasiyyah Shoppe Berhad.
.

9. ORGANISASI MILIK PENUH ORANG ISLAM.

Wasiyyah Shoppe adalah organisasi yang dimiliki sepenuhnya oleh orang Islam sekaligus menjadikan misi dan perjuangannya jelas dan tepat.Jika anda berhasrat untuk memastikan waris atau sesiapa sahaja yg anda ingini (seperti anak angkat, adik beradik, isteri2 atau sesiapa shj) mewarisi harta-harta tertentu seperti rumah, saham amanah, syarikat perniagaan atau apa sahaja bentuk harta mengikut formula yg anda kehendaki tetapi masih mengikut syarak…
Satu-satunya pilihan yang anda ada di Malaysia ialah melalui WASIYYAH SHOPPE BERHAD.
 Hubungi saya (011-2087 0629 @ 012-571 1652) untuk maklumat lanjut mengenai produk & perkhidmatan yang ditawarkan oleh Wasiyyah Shoppe.

Comments

Popular Posts